Na sesión do 15 de febreiro, fixemos un repaso dos métodos educativos de idiomas ao longo da historia. A súa evolución e a explicación implícita ou explícita da gramática entre outros aspectos.
Sen dúbida o gran revolucionario foi o francés François Gouin que lle deu por primeira vez importancia á lingua oral fronte á lingua escrita. Emporiso, e tal e como constatamos nas aulas, os tipos de exercicios que máis se levan a cabo na maioría das aulas seguen sendo do tipo gramática-tradución. A razón principal é a comodidade que este método supón. O uso deste método en si non é un problema senón a predominancia dun só na ensinanza pois existen 4 competencias lingüísticas e non só unha.
Rematada esta reflexión, pasemos aos métodos innovadores. Segundo a Comisión Europea, os métodos educativos actuais son 2 fundamentalmente:
Sen dúbida o gran revolucionario foi o francés François Gouin que lle deu por primeira vez importancia á lingua oral fronte á lingua escrita. Emporiso, e tal e como constatamos nas aulas, os tipos de exercicios que máis se levan a cabo na maioría das aulas seguen sendo do tipo gramática-tradución. A razón principal é a comodidade que este método supón. O uso deste método en si non é un problema senón a predominancia dun só na ensinanza pois existen 4 competencias lingüísticas e non só unha.
Na combinación dos métodos está o éxito educativo
A partir de aí, o noso rol como docentes debe ser saber equilibrar os métodos e sacar o mellor partido de cada un.
Rematada esta reflexión, pasemos aos métodos innovadores. Segundo a Comisión Europea, os métodos educativos actuais son 2 fundamentalmente:
- A AICI ou a aprendizaxe integrada de contidos de idiomas
- A aprendizaxe e idiomas asistida por ordenador ou CALL.
- As competencias de recepción: a escoita e a lectura.
- O vocabulario
- A morfoloxía
- A creatividade
- A fluidez e a cantidade de diálogo
Ademais, tamén mellora:
- O desenvolvemente cognitivo
- A motivación e a seguridade
*Recordemos que a AICI é un método de aprendizaxe no que se utiliza unha lingua estranxeira para ensinar outra materia que non é de lingua propiamente.
Aínda que xa tiñamos falado anteriormente destes dous métodos vin que era convinte dedicarlles un espazo aquí xa que son os máis innovadores. A partir de aquí encontrei unha plataforma que nos pode ser moi útil: a ICT-Rev promocionada polo Centro de Linguas Moderno Europeo. Contén moitos recursos interesantes para a docencia agrupados por competencias no apartado resources, ademais de obradoiros en diferentes países para aqueles máis implicados na docencia.
No hay comentarios:
Publicar un comentario