A
primeira sesión de María Luz deixounos a todos con un moi bo sabor
de boca. Entre os temas que se trataron, o que me chamou máis a
atención foi a forma na que enfocou a atención á diversidade. A
pesar de que normalmente a imaxe que temos deste punto confúndese
moitas veces coas medidas para a adaptación curricular, «
a
atención á diversidade pode considerarse como o conxunto de medidas
e accións que teñen como finalidade adecuar a resposta educativa ás
diferentes características e necesidades, ritmos e estilos de
aprendizaxe, motivacións, intereses e situacións sociais e
culturais de todo o alumnado» (Xunta de Galicia).
Precisamente,
plantexar dúas formas de facer a mesma actividade con dous niveis de
dificultade e deixarlles escoller libremente, non só provoca que o
alumno aprenda de acordo co seu ritmo de aprendizaxe senón que lle
da poder sobre si mesmo. O alumno coñécese a si mesmo ao mesmo
tempo que toma o mando da súa vida. Ademais, creo que é perfecto
para fomentar a motivación, pois o alumno escollerá o xeito no que
se vexa máis cómodo e non aquel que o desanime máis e máis ou o
cohiba.
Outra
forma de atender á diversidade que vimos moi claramente no vídeo de
Adele é fomentar a utilidade dos intereses propios do alumnado na
clase de idiomas. Non todos os alumnos van a tocar un instrumento,
nin lles vai a gustar cantar, pero si debuxar, cociñar ou calquera
outra actividade. Debemos fomentar a motivación entre o alumnado e
axudarlles a encontrar aquilo que lles motive ou lles guste. A clase
de idiomas pode ser o momento perfecto para explotar estes talentos
escondidos e sacar partido mútuo deles. Para isto creo que tamén é
moi importante fomentar un bo ambiente docente, que só se consigue
traballando inconscientemente a autoestima e sendo firme ante temas
como o actual acoso escolar.
Para
aqueles que lles motive a motivación, sendo redundantes e que vos
gusten máis os vídeos que case calquer texto que vos poñan diante,
déixovos a entrevista de Eduard Punset a Howard Gardner sobre as
intelixencias múltiples.
Espero
que o disfrutedes tanto coma eu e agardo as vosas conclusións.
Ata
a próxima!
Moi boa recomendación, con frecuencia esquecemos que ser intelixente non só é saber moita matemática ou levar notas excelentes! Esta entrevista é un "must" para novos profes e profas. Gracias por recomendala.
ResponderEliminar